A karácsonyi ünnepek után az új év küszöbén állva nagy elhatározások elé nézünk, lendületesen belevágunk az újévi fogadalmak megvalósításába, aztán szépen lassan elmúlik a kezdeti lelkesedés, sőt akár még kudarcként is csattanhat. Elmondom neked, hogyan érd el, hogy az életmódváltás ne csak egy múló szeszély legyen.

Ne ess túlzásokba!

Gondolkoztál már azon, hogy mi lehet az oka annak, hogy az újévi fogadalmak jelentős része nem valósul meg? Az új év kezdete mindig változással kecsegtet, szeretnénk magunk mögött hagyni a „bűnös” múltat, leszámolni a rossz szokásainkkal, nyitni az újdonság és tudatosság felé. Ez így van rendjén, hiszen mindig kell lennie terveknek, amik visznek előre minket. Ám nem mindegy, hogy mekkora elvárást támasztunk magunkkal szemben. Miért mondom ezt? Különbözőek vagyunk. Az, ami a barátnődnek bevált, nem biztos, hogy neked is jó lesz. Más az energiaszint és a teherbírás, az időbeosztásról, egyéb tényezőkről már nem is beszélve.

Lassan járj, tovább érsz

Elcsépeltnek hangzik, pedig ha jobban belegondolsz, rájössz, hogy valójában igaz. Apró, de tervezett lépésenként haladj azon az úton, amin szeretnél járni, ez vezet a sikeres életmódváltáshoz. Adok neked néhány tippet, hogyan kezdj hozzá:

1. Határozd meg a célodat.

2. Írd le egy papírra – hidd el, a leírt szavak jobban tudatosulnak az elmédben, mintha csupán gondolati síkon maradnának.

3. Gondold át, mi és mennyi fér bele naponta – ne akarj mindent azonnal, mérlegeld a lehetőségeidet, és lásd reálisan, hogy mennyi például az a mozgás, amit tudsz vállalni napi rendszerességgel, úgy, hogy közben jól érzed magad.

Rendszeresség

Az életmódváltás nem ördögtől való, ezért semmiképp ne úgy kezeld, mint valami megoldásra váró problémát. Ha valamire problémaként gondolunk, hamar azzá is válik. Tekints rá úgy, mint egy izgalmas lehetőségre, amivel boldogabb és kiegyensúlyozottabb lesz az életed. A recept nagyon egyszerű: rendszeresség. A cél az, hogy legyen olyan rutinszerű a napi edzésed és az egészséges ételek fogyasztása, mint a fogmosás vagy a cipőfűző bekötése. Ne kelljen rajta gondolkodni, jöjjön természetesen! Ezért írom, hogy ne vállalj túl sokat, mert akkor szinte biztos, hogy néhány hét után teljesen elfáradsz, és felhagysz az egésszel, újévi fogadalmak ide vagy oda. Iktass be a napodba több olyan életmódváltáshoz kapcsolódó tevékenységet, ami nem vesz el sok időt, mégis sokat segít. Ilyen például a méregtelenítő, energetizáló vagy fogyást segítő teakeverékek fogyasztása is, hiszen folyadékot inni mindenki szokott, nem igaz? Akkor miért ne lehetne a napodat több alkalommal élénkítő, természetes összetevőjű teával kiegészíteni? Bioboltokban, patikában, de online is számos finom tea közül tudsz választani. Írd be gyorsan a Google-ba és keress rá a méregtelnítő, energetizáló teákra.

Pozitív megerősítés

Az elrettentő példák sosem fognak működni az életmódváltás esetében sem, illetve miért mérgeznéd magad negatív hullámokkal? Inkább alkalmazz jutalmazó taktikát, légy büszke a teljesítményedre! A jutalom lehet bármi, ami motivál és pozitívan hat rád. Ne rögtön a cukormázas csokis fánk jusson eszedbe, hanem például egy kellemes fürdő gyertyafénynél, a kedvenc sorozatod legújabb epizódja vagy egy szórakoztató olvasmány.

Nagyon fontos, hogy tudatosítsd magadban azt, hogy nem egy hét vagy egy hónap alatt kell megváltanod a világot. Bízz önmagadban, és hidd el, sikerülni fog!